Alm. Brand Group har indledt en gennemgang af deres energiforsikringsforretning for at maksimere værdien for koncernen. Spekulationer om et muligt salg af dette forretningsområde, især rettet mod forsikring af vedvarende energi som havmølleparker, har vakt interesse fra analytikere. Det skriver MarketWire.
- I forlængelse heraf er der igangsat en proces med henblik på at belyse alternative scenarier for, hvorledes Energi tilfører Alm. Brand Group størst værdi," sagde siger analytiker i Jyske Bank Anders Haulund Vollesen til MarketWire.
Alm. Brand Group fokuserer på at evaluere, hvordan energiforsikringsområdet bedst kan tilføre koncernen værdi, især med hensyn til forsikring af projekter inden for vedvarende energi.
jel
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele Danish Offshore Industrys artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele Danish Offshore Industrys artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på Danish Offshore Industry
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.