De store tankskibe har haft travle dage under corona-krisen, mens olieproducenter og købere har haft travlt med at lede efter steder at opbevare olie, nu hvor der efterspørgelsen er så lav. Dermed har olietankerne fungeret som en slags buffer for markedet.
Men det betyder også, at de kommende Opec-nedjusteringer, der træder i kraft fra maj af, kommer til at ramme netop tankskibene, skriver Offshore Energy.
- Første kvartal i 2020 har været et af de mest profitable kvartaler i det sidste årti for olietankere, hvilket giver forhåbninger for, at man har en likviditets buffer for de kommende udfordrende måneder. Når produktionscuttet sætter ind, vil den profitable tid formentlig gå i stå, siger Bimcos Chief Shipping Analyst, Peter Sand.
esl
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele Danish Offshore Industrys artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele Danish Offshore Industrys artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på Danish Offshore Industry
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.