Siden 2000 har Associated Danish Ports (ADP) drevet og ejet havnene i Fredericia og Nyborg og i 2002 kom driften Middelfart Trafikhavn også under selskabets vinger. Men direktøren for det kommunalt ejede selskab Rune D. Rasmussen ser muligheder i at inddrage flere havne i virksomheden, skriver MobilityWatch.
- Ser man på landet og på antallet af erhvervshavne, så er der stadigvæk rigtig mange. Så det følger vi helt sikkert med i og kan absolut se et potentiale i det, siger direktøren og fortsætter:
- Hvis Danmark som marked skal konkurrere med resten af Europa, vil det være naturligt, at man kigger på at konsolidere sig i højere grad for at blive endnu mere effektive og skabe endnu flere synergier.
Han vil dog ikke pege på nogle havne, som man har kig på, men oplyser til mediet, at det er interessant at kigge på steder på Scandinavian-Mediterranean-korridor eller på String-korridoren, som begge strækker sig fra Tyskland gennem den sydlige og østlige del af Danmark, videre op gennem Sverige og til Oslo. I første omgang mener Rune D. Rasmussen dog, at en eventuel udvidelse vil være mest oplagt at starte i Danmark.
amp
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele Danish Offshore Industrys artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele Danish Offshore Industrys artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på Danish Offshore Industry
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.