Det er ikke kun Ørsteds vindmølleparker, der er i medvind, men også Ørsteds image, viser en ny imageanalyse fra IFO, Instituttet for Opinionsanalyse, der måler virksomheder på deres image. Her stormer Ørsted frem på listen, skriver Berlingske.
Ørsted er gået frem som nr. tre på listen fra en pladsering som nr. 29 sidste år. Kun Lego og Novo Nordisk ligger over Ørsted på listen, hvor Ørsted topper på eksempelvis 'ansvarlighed'.
- Den ansvarlighed, tror jeg, i høj grad hænger sammen med, at Ørsted yder et ret håndgribeligt bidrag til den grønne omstilling og kampen for en bæredygtig fremtid. Det er et emne, som fylder meget hos mange mennesker. Når vi har gjort det til vores kerneforretning at bidrage til den grønne omstilling og kampen mod klimaforandringer, er det i sig selv med til at drive opfattelsen af Ørsted som en ansvarlig virksomhed, siger Henrik Poulsen, administrerende direktør i Ørsted.
esl
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele Danish Offshore Industrys artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele Danish Offshore Industrys artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på Danish Offshore Industry
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.