DK Havenergi
DK Vindkraft
DK Solenergi
DK PtX
DK Innovation
DK CCS
OK har ifølge ny undersøgelse Danmarks mest tilfredse elkunder.
Bo Amstrup/Ritzau Scanpix

OK topper kundetilfredsheden blandt elselskaber for tredje år i træk

En måling fra EPSI Rating Danmark viser, at OK energi ligger øverst, når danske elkunder vurderer deres elselskab.  
17. NOV 2025 10.10
Erhverv

OK har for tredje år i træk landets mest tilfredse elkunder ifølge årets kundemåling fra EPSI Rating Danmark, som netop er offentliggjort. Målingen viser, at selskabet fortsat ligger foran branchen som helhed, både når det gælder tilfredshed og oplevet tillid. Det oplyser energiselskabet i en meddelelse.

- De stærkeste elselskaber lykkes ikke kun med tilfredshed, men også med tillid. De viser, at gennemsigtig og enkel kommunikation skaber et stærkere kundeforhold end pris alene. OK holder fast i førstepladsen, kunderne oplever, at deres elaftale passer til deres behov, siger Sofie Breum, der er country manager i EPSI Rating Danmark.

Resultaterne viser, at OK opnår knap 74 point ud af 100, mens gennemsnittet i elbranchen ligger på 65. Ifølge målingen oplever kunderne, at OK’s løsninger matcher deres behov, og at kommunikationen er tydelig. Selskabet har i dag over en kvart mio. elkunder, og kundetilgangen stiger fortsat. På trods af væksten fastholder OK en høj tilfredshed, hvilket ifølge analysen er usædvanligt i en branche præget af stor konkurrence og skiftende priser.

EPSI’s data viser samtidig, at kunderne i stigende grad forventer proaktiv kontakt fra deres elselskab, særligt når det gælder hjælp til valg af produkter, forbrugsoverblik og økonomi. OK vurderes i målingen som førende i forhold til at række ud til kunderne, når det er relevant, og dette fremhæves som en af årsagerne til selskabets placering i toppen af årets resultat.

Fremgang i branchen

Målingen peger også på, at tilliden til elbranchen generelt er stigende efter flere år præget af energikrise og usikkerhed. EPSI vurderer, at flere selskaber har styrket deres relation til kunderne, og at kundernes forventninger i højere grad bliver mødt end tidligere.

Branchen ligger samlet set på et stabilt niveau for kundetilfredshed, men udviklingen varierer selskaberne imellem, og enkelte aktører har markante fremgange. Hos OK er man glade for, at tilliden til branchen er i fremgang.

-  Hele elbranchen har et fælles ansvar for at sikre, at danskerne har tillid til deres elselskab – og den tillid skal vi gøre os fortjent til hver dag. Derfor er jeg glad for, at det går fremad på tværs af branchen, og at flere selskaber gør det rigtig godt. Jeg synes, der er grund til at rose især SEF Energi og go’ energi med et flot resultat i årets måling, siger Michael Lamberth, der er kommerciel direktør i OK.

Undersøgelsen kan læses her, og hele top ti i undersøgelsen kan ses i boksen herunder.

amp

Top-10 i EPSI’s kundetilfredshedsmåling for 2025:

  1. OK
  2. SEF Energi
  3. go’energi
  4. Ewii
  5. Energi Fyn
  6. Aura
  7. NRGi
  8. Bornholms Energi
  9. Andel Energi
  10. Vindstød

Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.

Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele Danish Offshore Industrys artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.

Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele Danish Offshore Industrys artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på Danish Offshore Industry

Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.

https://www.doi.dk//solenergi/artikel/ok-topper-kundetilfredsheden-blandt-elselskaber-for-tredje-aar-i-traek

GDPR