Ny chef skal stå for forandringer i Norlys' energiforretning

Norlys’ energiforretning har fundet sin nye strategichef i form af 34-årige Mikkel Pedersen.
2. APR 2024 10.31

En mand, som senest kommer med erfaring fra Arla, skal være med til at sikre transformationen af Norlys’ energiforretning. Således har energivirksomheden hentet  Mikkel Pedersen ind som ny strategichef. Det oplyser Norlys i en meddelelse.

- Vi er trådt ind i en ny strategiperiode, hvor vi skal være mere for endnu flere kunder. Vi skal gøre det enkelt, intuitivt og overskueligt at være energikunde og samtidig bygge bro til Norlys’ andre produkter på tværs af energi, tv, internet og mobil. Mikkel har stor erfaring med at drive en transformationsproces i en koncern med et mangeartet sortiment, og jeg er sikker på, at hans tilgang vil styrke Norlys, siger Mads Brøgger, direktør i Norlys’ energiforretning.

Mikkel Pedersen har arbejdet med strategiudvikling og -eksekvering i forskellige roller hos Arla siden 2017. De seneste to år har han bestredet stillingen som strategichef, hvor han blandt andet har ledet arbejdet med Arlas nuværende koncernstrategi.

- Norlys kan som den eneste landsdækkende udbyder give kunderne en sammenhængende løsning på tværs af tv, internet, mobil og energi. Det er en unik position i markedet, og her er energiforretningen en oplagt indgang til Norlys’ samlede produktudbud, fordi energi helt naturligt spiller en større og større rolle i kundernes dagligdag. Det arbejde glæder jeg mig til at være med til at drive og blive en del af, siger Mikkel Pedersen.

Mikkel Pedersen har første arbejdsdag i Norlys 2. april

Hanstholm Havn
Tilmeld dig nyhedsbrevet