
Flere energikunder modtager i øjeblikket sms’er fra nogen, der udgiver sig for at være Norlys. I beskederne står der, at Norlys lukker for strømmen, fordi kunden har en ubetalt regning.
I beskederne står, der ”Du har et udestående hos Norlys, og din strøm kan som konsekvens blive slukket, hvis dette ikke bringes i orden snarest muligt.” Herefter opfordres kunderne til at betale via et link i sms’en.
Men sms’erne er falske, og Norlys har derfor politianmeldt sagen. Samtidig opfordrer Norlys kunderne til at slette sms’erne. Det oplyser energivirksomheden i en meddelelese.
- Hvis vores kunder har en ubetalt energiregning, sender vi rent faktisk sms’er ud til dem som en venlig påmindelse. Derfor er disse phishing-sms’er meget virkelighedstro. I vores sms’er linker dog aldrig til regningen, men beder blot kunden betale den regning, vi allerede har sendt, siger Mads Brøgger, der er direktør i Norlys’ energiforretning.
Han advarer samtidig kunderne mod at klikke på links fra ukendte afsendere.
- Vi oplever desværre af og til phishingforsøg, hvor Norlys’ navn og logo misbruges. De sms’er, der er i omløb i øjeblikket, er meget vellignende, og jeg kan kun opfordre vores kunder til generelt at være kritiske, inden de klikker på links i både mails og sms’er, siger Mads Brøgger.
amp
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele Danish Offshore Industrys artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele Danish Offshore Industrys artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på Danish Offshore Industry
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.